piątek, 21 marca 2014

Jestem...........

Wiem długo nie pisałam, ale wiele czynników się na to złożyło
Mam wiele pracy przy zwierzakach, a w dodatku ostatnio
bardzo wiało i był problem z internetem.
Ale dziś mam trochę czasu i napisze co słychac u nas.
8 marca byliśmy jak pisałam wcześniej u pana, który ma da
sprzedania 2 kozy kotne
Cena za jedna 150zł
Cena niska, wiec chyba się skusimy
Termin mają na koniec maja
Ma tych kóz dość sporo. A zaczeło się od jednej
co przygarnął od starszej pani
A że wcześniej miał 2 konie i kucyka, to z chęcia
zaopiekował się kozą,
Po kilku tygodniach ktoś znów mu podrzucił wygłodzona
koze z 2 małymi
Miał z nią kłopot, była bardzo słaba nie karmiła młodych, ale udało się
ją odratować.
I tak stadko  mu się powiększyło.
W grudniu zakupił za śmiesznie niską cenę 170zł
wielkiego capka i koze kotną.
I tak na dzień dzisiejszy ma w sumie 5 kóz, 4
koziołki i capka, plus 2 młode jałówki, konia i kucyka.
A teraz co u naszych zwierzaków
Nie ma chętnych na baraninę więc tryka tego 1,5
letniego zabijemy wtedy kiedy tucznika i pomięszamy
mięso i zrobimy kiełbasę.
Koziołek jest już odstawiony od Neli,uczę się powoli doić
choć Nela jest uparta i często ucieka.
Ale na czas dojenia wiąże ją na łańcuchu
Dziś już była spokojna, ja też powoli nabieram wprawy
Mam już około 1,5 litra mleka
i mam zamiar zrobić twaróg.
Dzięki waszym rada na forum kozolina dużo dowiaduję
się o wyrobach z mleka koziego
Za co wam dziękuje
Mała księżniczka Basia rośnie jak na drożdzach
może uda mi się zrobić zdjęcia
Wcina już otręby i sianko.
Pozdrawiam serdecznie

1 komentarz:

  1. Cześć mam kilka fajnych chłopaków do sprzedania, mocne fajne capki, już po 2 tyg, od wykotu same sobie dojadają wysłodki z owsem, świetne popylacze polecam :))

    OdpowiedzUsuń